Lusse lelle

Sitter hemma för andra dan och börjar verkligen klättra på väggarna nu... nästan så jag överväger att leta mig ner till tvättstugan. Eller så hämtar jag täcket och lägger mig ned på soffan en stund till... Mmm.. svårt val.

Var på väg till apoteket igår och påminde mig själv att jag, innan jag gick hemifrån, tänkt att idag ska jag köpa lussebullar till mig och Julia! När jag så gick förbi bageriet kunde jag verkligen inte förstå varför jag, denna helt vanliga måndag, skulle lyxa till det med lussebullar, dessa stora, gula, saftiga, saffransdoftande underverk med de obligatoriska pilla-bort-russinen i var ände... Muuuums! Varför skulle jag lyxa till det just idag?! Jag viftade därför bort tanken och tänkte att jag sparar de där lussebullarna till helgen istället. Tror ni inte att när jag väl kom hem igen började svära lite smått för mig själv då jag kom på vilken dag det var; den dan när det mer än nåt annat är rättfärdigat att gå förbi stans bageri för att inhandla ett par lussebullar.



Det är då jag önskar att jag bott kvar på gamla personal i Lindvallen med bageriet bara några minuter bort...

Julia kom hem nu, jag är sällskapssjuk, jag vill ha en kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0