swingelbells' rock

börjar äntligen känna igen mig själv nu, vaknade strax efter åtta i panik över att skolan snart börjar och jag måste duscha. husch husch men var bara 4 min sen iaf. mitt gamla jag is back! =)

chicago var nåt i hästväg. en mysig stad på nåt sätt, inte alls så stressig som man kan tro och shoppingen var otrolig! man är ju inte direkt bortskämd med shopping i windsor...
massa weird snubbar på gatorna men det hör på nåt sätt till charmen. var bl.a. och kollade på the bean, en jätteböna helt i spegelmaterial. uppe och njöt av utsikten i willis tower också. shit, helt amazing! att ladskapet här är så platt gör att man kan se till horisonten åt alla håll. vädret var kanon båda våra sightseeing-dagar. vi valde rätt dag för shopping, gråmulen och lite regnig. skönt att äntligen få shoppa loss, 20% off i nästan varje affär till på köpet ;D

på fredagskvällen gick vi till den tyska julmarknaden. kändes verkligen som hemma :) glögg, julmust,
pepparkakor, adventskalendrar och brända mandlar! =P



visst vet Starbucks hur man firar en riktig jul! deras christmas blend
var suverän!



nu har jag varit och shoppat loss i nörbutiken. så oekonomiskt, men vad gör man inte för att få slut på pengarna på mealplannen ;) fick mig lite kick-start kaffe också. ska sätta igång att plugga inför mina finals idag... way ahead of time. lajbans... sen blir det sunes jul och kanske årets julkalender också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0