Skiftesresa

Igår var det så dags för KarlEkons efterlängtade skiftesresa! Dock icke att förknippa med Klubben för inbördes beundran.. nej, vi vet att vi är bäst! ;)
Efter en lång väntan på vår chaufför och sålika tillträdande vice ordförande, mr Hogen himself, begav vi oss på tur ut i den till synes obebyggda vildmarken, den mytomspunna plats som i folkmun är mer känd som Hammarö. Efter diverse felkörningar i vår silvergrå Volvo, som mer kunde liknas vid en ångbastu på hjul, kom vi så fram till casa del Westlund, den minsta stuga jag nånsin sett... NOT! För att citera Gehlin "det märks ju att Alex aldrig har varit på konferens förr, man skulle lätt kunna rymma 20 styrelser därinne!". För intresseklubben fanns det även tillhörande utedass, inte för att det var ett måste, nejnej, det Westlundska residenset hade ett väl fungerande badrum, nej utedasset fanns där för att pappa Westlund ville uppfylla sin sons önskan om ett alldeles eget utedass =)

Åter till skiftesresan...
Det blev till att börja med hackande av diverse grönsaker och en stackars gurka fick agera måttstock för damernas intressen, innan även den gick till slakt. Därefter bjöds det på mat, en utsökt kombination av köttfärs, grönsaker, guacamole och bröd... namnamnam. Självklart var det underhållning efter maten, sånger om KarlEkon framfört av vår egen oooh så sköna manskör Les très Päronsodas (eller som Alex säger "Trocaderos") .. con les dos Hallonsodas. Grabbarna levererade big time och tog brudarna med storm!

Lekarna avlöste varandra, charader, snöbollskrig, you name it! För de minsta pojkarna blev det till slut för mycket av de roliga och lille Alex tog en liten tupplur på min, uppenbarligen, mycket mjuka axel. Han måste ha sovit riktigt gott för jag hittade lite dreggel på tröjan när han vaknat till liv igen. Efter det var min högra axel paxad för resten av kvällen och den vänstra lånade Alex gladeligen ut till the Jonas brothers.
Här följer några av kvällens citat, tillägnade tillträdande mr Näringsliv:
"Bob, jag är ganska mammig av mig... fan Bob, jag måste bli mer manlig!"
"Linnéa, jag vet att detta kan missuppfattas, men kan jag få boka ditt ena bröst att sova på inatt?"
Resten låter vi vara osagt.

Avgående herr näringsliv försökte även ha ihjäl tillträdande fröken ordförande. Lyckligtvis slutade historien bra, dock fick några stackars hjärnceller sätta livet till samt diverse blåmärken som vittnar om Arnanders beryktade "döds-snurr". Let's Dances dödslyft kan slänga sig i väggen. BIG TIME!

När kvällen var på topp, och alla vet ju att man ska avsluta när man är på topp, pälsade vi på oss, tog oss till den lilla bilen och rullade hemåt igen, humöret på topp, allt var tipptopp, och lät den fallande snön sudda ut våra spår och allt som skvallrade om våra äventyr i den lilla ombyggda vedboden någonstans i sagolandet Hammarö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0