Underbara Viveca Lärn

Sitter i min härliga grå soffa och sippar kaffe från den nya matchande muggen jag fick av Tove, Elaine och Mathilda. Hela vår lägenhet går i den jordnära skalan. Bäst att få upp lite tavlor snart så vi får fler färgklickar i vår vardag, för just nu drar vårt röda soffbord hela lasset själv.

Ser på Malous bokklubb på 4:an, inte för att jag älskar att läsa böcker, men det är ganska rela-la-laxing, och så är det ju också det enda som rullar på tv värt att se just nu. Viveca Lärn, kvinnan med den underbara rösten som får en att minnas sin barndom, som får en i den där härliga harmonin och ett lugn man bara kunnat drömma om, var precis med och gästade. Jag kan inte annat än älska henne. Hon får mig att minnas härliga sommarkvällar och saltstänkta stränder, smaken av gräslök och känslan av frihet.

Är hemma från skolan idag, känns lite som när man var liten och var hemma från skolan. Börjar känna mig lite bättre nu, både magen och huvudet har gjort ont sen igår kväll och natten har varit lång. Nu när jag då börjar känna mig bättre och vill hoppa ut i solen i detta underbara vårväder, ta en tur på stan och gärna uppdatera garderoben i regnbågens alla färger och naturens alla mönster så drar den där skyldig-känslan in. För är man sjuk så är man ju sjuk, då ska man ligga hemma i sängen hela dan! Men jag är ju vuxen nu, i alla fall om man kollar på mitt körkort, borde jag inte få välja själv då?! Klart jag får! OCH är man vuxen så kanske man bör ta hand om vuxenbestyren innan man ägnar sig åt nöjen... men så vuxen är jag ju inte ändå, så det får vänta, jag tar det senare, imorgon, en annan dag, det ordnar sig, jag fixar det, ok! Solen skiner ju nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0