Lördag

Det har varit en glassig dag i Vänersborg, solen sägs ju alltid skina i Karlstad men det vettefan, klart är dock att den alltid skiner här hemma hos mamma ;)

Idag har nästan hela syskonskaran vart vid bussen och tagit första TBE-sprutan. Mamma ringde häromdan och sa; När du kommer hem har jag en present till dig! Oooh vad jag blev glad. ...tills... Du ska få följa med barnen och ta spruta! =) Jippie tänkte jag.
Så kom vi då till den där fästing-bussen idag iaf, kan ju inte säga annat än att vi roade både doktorn och hela kön. Började med mig som så fint började ta av mig jacka och tröja när doktorn frågade om jag ville sitta eller stå upp. Nej jag skulle bara ta av mig innan jag sätter mig ner, sa jag som nu stod där i linne. Nej du behöver inte ta av dig mer nu sa doktorn då lite skämtsamt. HA HA HA! Sen stod vi där som 4 barn och retade varann allteftersom alla fick ta sina sprutor. Nåde den som grina, men visst var det en lite dramatisk syskonskara som stod där i kön, med mamma i spetsen. Sebban tog sig för pannan när plåstret åkte på och började med glimten i ögat stånka och skrika och Frida hoppade och flaxade så hon nästan blev en nåldyna. Efter det lilla numret avlägsnade sig syskonen Johansson/Nordman från scenen och gav plats för stadens (numera lite muntrare) pensionärer.

Och nu är det konstaterat; Våren är äntligen här!! Den kom flygandes med säsongens första fjäril, lagom till kaffe med dopp. Jäklar vilket hönskackel det var i trädgårn när alla satte igång, mormor mamma och Maria, behöver jag säga mer?! Konstaterat blev i alla fall 1. Brolle är ett (läckert) måste i Ladies Night 2. Maria hade häromdan en karl i sin buske (öppet för tolkning) 3. Jag kommer se ut som en panda med bonnbränna imorrn (solglasögon är ju ett måste när man solar!).

Nu ska jag gå och mumsa i alla left-overs från gårdagen =P

..... och nu fastnade jag i tårtdesignens underbara land. Fatta vad många coola tårtor det finns (eller har funnits, för tro fan att nå gick lös på dem efter att fotot togs).






80-talet i en munsbit

eller alla brudars favorit...



Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt inlägg :)

Du glömde skriva att det kanske kommer två andra karlar när busken ska bort för all framtid ;)

2011-04-09 @ 20:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0