Dagens nyhetslöp

Sitter och skriver uppsats, aka kollar youtube-klipp och läser tidningen, uppdaterar statusen på fejjan osv. Måste mjukstarta veckan lite, en vecka som faktiskt började med att beskåda SAAB-fabriken i gryningsljus och därefter en tur med Challe till veterinär Thomas.
Så till dagens nyheter. Kan ju börja med SAAB.. kan ju säga att strax innan sju på morgonen vallfärdar halva Vänersborg till Trollhättan, den ena halvan kör diverse blandning mer eller mindre fräsiga bilar, den andra halvan kör SAAB. Den ena halvan som kör med diverse fräsiga bilar kör förbi orosmolnet, medan den andra halvan SAAB-bilar svänger höger in i dimman. Denna morgon svängde jag vänster till en fabrik med något längre namn där det tillverkas diverse fräsiga delar som tar oss till andra sidan jordklotet. Hörde på nyheterna imorse att de ska försöka satsa en herrans massa pengar för att vända SAAB och dessutom försöka ha kvar fabriken i Trollhättan. Jag undrar ja vad som egentligen kommer hända. Just nu vet jag bara att om dimman tätnar till ett kaos så kommer avgasutsläppen för hälften av hälften av alla bilar mellan Vbg-Thn minska drastiskt.
På tal om Kina och avgaser läste jag även att ca 2,5 miljoner människor i Kina dör i cancer varje år. Boven i dramat är bl.a. de ökade utsläppen. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta...
Vidare läste jag att jordens befolkning av människor nu kommit upp i 7 miljarder, sjuk siffra! Jag tycker faktiskt det är sjukt, jag förstår de samhällen som sätter en kvot på familjestorleken, 7 miljarder är några miljarder för många munnar att mätta.
Nä, det här blev ju ett kasst inlägg.. men mer intressanta nyheter fanns tyvärr inte.
Försöker döva mina samvetskval för att jag skickade Charlie till veterinären idag. Kan ju säga att jag får lida lite iaf, då alla mina födelsedagspengar idag kommer gå till att minska jordens katt-befolkning (och nej, han ska inte avlivas).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0