Blomfrossa

Idag har jag sparat sommaren innan den knappt ens börjat men det är bäst att passa på medan de underbara syrenerna står i blom! :) Var inne och "lånade" några av grannen, hihihi. Shhh... skvallra inte ;) Satt nån timme på altanen och passade på att få lite sol samtidigt som jag pysslade. Nu doftar det gott i hela huset efter att jag tog in dem, mmmmm! :)



Med lite tålamod blir de extra fina, så fram med en liten tunn pensel, knäck ett ägg och vispa vitan lite lätt med en gaffel. Gulan kan förslagsvis sparas till annat, man ska inte slösa på naturen! Sen är det bara att se till att det inte är nå småkryp eller annat bös på blommorna, ta av dem en och en eller i små knippen och pensla allt med äggvitan. Missar man en fläck blir den brun (ska bli intressant att se imorrn exakt hur slarvig jag varit). Sen strör man dem med strösocker, florsocker eller vad man nu behagar och låter dem slutligen vila på en plåt i ugnen (avstängd). Som sagt inget för den otålige, men med lite jävlar anamma så blir resultatet jättefint! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0